نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع»
سرخط خبرها

آغاز عملیات ثبت‌نام متقاضیان به حج تمتع | ۱۴۰‌ میلیون علی‌الحساب باید برای حج تمتع واریز شود

  • کد خبر: ۲۰۹۰۳۹
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
  • ۱
آغاز عملیات ثبت‌نام متقاضیان به حج تمتع | ۱۴۰‌ میلیون علی‌الحساب باید برای حج تمتع واریز شود
پس از هشت سال وقفه در اعزام به عمره مفرده، با وجود آمادگی ایران برای برقراری سفر‌های عمره، باز هم این سفر زیارتی لغو شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابتدا قرار بود عمره از ۲۸‌آذر برقرار شود که به‌دلیل استقبال نکردن متقاضیان، اعزام‌ها به ۱۳‌دی‌ماه موکول شد؛ اما شب قبل از اعزام، سازمان حج و زیارت خبر داد که همه پرواز‌ها لغو شده است و اعزام صورت نمی‌گیرد.
قرار بود پانزده کاروان با ۲‌هزار زائر مشهدی به این سفر معنوی و زیارتی مشرف شوند، اما سازمان حج‌و‌زیارت به‌دلیل صادر نشدن مجوز هواپیمایی، خبر از تعلیق آن داد. سازمان هواپیمایی کشور نیز در توجیه این اقدام اعلام کرد که مذاکرات و توافق‌های لازم را با عربستان درباره برقراری پرواز‌های عمره انجام داده است و دلیل صادر نشدن مجوز این پرواز‌ها را فنی اعلام کرد.

۱۴۰‌ میلیون علی‌الحساب برای حج تمتع

جواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی درباره اعزام زائرانی که پروازشان در تاریخ ۱۳‌دی تعلیق شده است هم می‌گوید: پرواز‌هایی که لغو می‌شوند معمولا جایگزین ندارند، مگر اینکه در سفر‌های بعدی در‌صورت وجود ظرفیت‌های خالی و پرواز‌های جدید جایگزین کنیم.

وی افزود: از دهم دی‌ماه پیش‌ثبت‌نام برای اعزام حجاج بیت‌ا... الحرام برای سال‌۱۴۰۳ شروع شده بود و براساس تصمیمات اتخاذ‌شده افرادی که دارای اسناد ودیعه‌گذاری در اولویت‌های اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت بودند، در سه مرحله فراخوان شدند که اکنون همه دارندگان اسناد حج تا پایان مرداد سال‌۸۶ برای پیش‌ثبت‌نام حج تمتع مجاز به ثبت‌نام هستند و مبلغ ۱۴۰‌میلیون تومان به‌صورت علی‌الحساب واریز خواهند کرد.

مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است ظرفیت محدود استان به‌دلیل به‌موقع مراجعه نکردن و واریز وجه علی‌الحساب برخی از دارندگان اسناد دارای اولویت، تکمیل نشود، برای رسیدن به عملیات اجرایی حج، اولویت‌های بعدی اعلام و به‌محض تکمیل شدن ظرفیت، ثبت‌نام میسر نخواهد بود.

شاد با بیان اینکه افرادی که به‌دلایل مختلف از استطاعت خارج شده‌اند، طبق دستورالعمل‌های تعیین‌شده و ضوابط سازمانی می‌توانند اسناد خود را به افرادی دیگر، از جمله بستگان خود، منتقل کنند، بیان کرد: با‌توجه‌به اینکه استطاعت انجام سفر حج از بُعد جسمی و روحی و آمادگی برای مناسک حج از اهمیت خاصی برخوردار است، افرادی که قصد تشرف به حج را دارند، از هم‌اکنون باید این آمادگی را داشته باشند.

تعیین کاروان‌ها، بر‌اساس گروه‌های قیمتی

وی افزود: پس از واریز مبلغ علی‌الحساب، افرادی که ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند، باید کاروان‌های خود را بر‌اساس گروه‌های قیمتی اعلام‌شده انتخاب کنند. گروه‌های قیمتی بر‌اساس هزینه‌های سفر (که تفاوتشان در اجاره‌بهای مسکن مکه مکرمه و مدینه منوره و تفاوت در ایستگاه پروازی خواهد بود) تعیین و اعلام خواهد شد.

شاد بیان کرد: کسانی که قصد تشرف به حج تمتع امسال را دارند، می‌توانند با افرادی که توانایی تشرف ندارند، توافق کنند و از طریق شرکت‌های زیارتی معتبر اسناد حج تهیه شود و به این سفر معنوی مشرف شوند.
مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: تأکید ما بر این است که برای این مهم، به افراد متفرقه و فاقد دفتر زیارتی مراجعه نشود؛ زیرا این افراد ضمن اینکه هیچ‌گونه مجوز قانونی ندارند، ممکن است مشکلاتی برای متقاضیان ایجاد کنند که به دنبال آن، امکان نقل و انتقال اسناد وجود نداشته باشد.

خریدار و فروشنده، هر دو بومی باشند

وی افزود: اسناد ودیعه‌گذاری حج هر‌استان در همان استان قابل‌انتقال است و نقل و انتقالات از استانی به استان دیگر امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین هنگام تهیه سند باید فرد خریدار و فروشنده، هر دو در یک استان سکونت داشته و بومی باشند.
وی تصریح کرد: با تمهیدات سازمان حج و زیارت، اعزام حجاج از دهه آخر اردیبهشت‌ماه سال‌۱۴۰۳ از کشور شروع خواهد شد و برنامه‌های اعزام خراسان‌رضوی هم پس از اعلام رسمی از مرکز به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
0
0
علت لغو حج عمره عربستان نیست بلکه کارشکنی وزیر ارشاد دولت رئیسی است که این وزیر باید استیضاح و عزل شود، این وزیر فقط برای ورود خواننده پوسیده کاباره ای زن باز زمان شاه خائن به ایران تلاش مجدانه می کند نه برای بازگشایی حج عمره و عامل دیگر کارشکنی هواپیمایی ایران است که آنهم زیر سر بخش خصوصی خائن است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->